Kosmetické produkty a jejich vznik je opravdu celá věda. Jak tato cesta ze zkumavek do krásnych balení vypadá, jsme se zeptali doktorky Lucy Gildea. Doktorka Gildea působí jako ředitelka pro inovace, výzkum a produkty Mary Kay. Při příležitosti uvedení novinek z řady Mary Kay Clinical Solutions® nás díky tomuto rozhovoru zavedla do laboratoří, kde se rodí všechny produkty kosmetiky Mary Kay.

Dr. Lucy Gildea Ph. D. studovala medicínu na výzkumné univerzitě v Cincinnati, kde získala i titul Ph.D. v oboru molekulární biologie, imunologie a infekčních onemocnění. Patnáct let pracovala pro společnost Procter & Gamble, kde vedla globální výzkumný a vývojový tým v oblasti beauty a skin produktů.

V rozhovoru se dovíte jak probíhá proces výroby kosmetických produktů od prvotního nápadu až po finální výrobek, který si zakoupíte u nezávislé kosmetické poradkyně.

Jak se vyrabi kosmeticke produkty? Ptali jsme se Dr. Lucy Gildea, odbornice na vědu a krásu
Dr. Lucy Gildea Ph. D. ředitelka pro inovace, výzkum a produkty Mary Kay

V čem konkrétně spočívá práce ředitelky pro inovace a vývoj produktů? Jak vypadá váš pracovní den?

Jako ředitelka pro inovace, vědu, výzkum a produkty mám na starosti celý proces vytváření produktů od začátku až do konce. To znamená od nápadu po výsledný produkt i v krabičce. Vedu několik týmů, které mají na starosti i vytváření produktové strategie, o které se bavíme několik let do budoucna. Jsme tedy zodpovědní za globální utváření produktů Mary Kay® pro téměř 40 zemí napříč celým světem. Je to opravdu veliký tým. Mám kolegy, kteří se zaměřují na toxikologii, biologii, analytiky, zároveň i kolegy zajímající se o marketing produktů.

Popsala byste nám, jak kosmetické produkty v Mary Kay vznikají? Protože my vidíme už jenom ten konečný krásný produkt, ale co je všechno za tím?

Než se dostanu k odpovědi vývoji kosmetických produktů, dovolím si říct více o mně samotné. Pro Mary Kay pracuji již 6 let plných úžasných zážitků a zkušeností. Před tím jsem měla díky své práci zajímavé příležitosti žít v různých zemích. Zmiňuji to právě proto, že vzhledem k tomu, že mám na starosti vývoj a rozvoj produktů globálně, tak je pro mě důležité znát i potřeby jednotlivých trhů. Mám tu výhodu, že mám zkušenost s prací v oboru i v jiných zemích než jenom v USA.

A teď k vaší otázce. Jako první, když přemýšlíme nad novým kosmetickým produktem nebo nad novým nápadem, ujistíme se, že existuje nějaká potřeba, kterou jsme ještě neuspokojili. Díváme se na to z různych pohledů. Jeden pohled je samozřejmě, aby zákazníci byli spokojeni, ale zároveň je to i podpora našich nezávislých kosmetických poradkyň a poradců tak, aby mohli díky novým produktům rozvíjet své podnikání.

V momentě, kdy máme definovanou potřebu, kterou chceme uspokojit, pokračujeme dále a zaměříme se na ingredience. Důležité ingredience, které mají mít svou roli v daném produktu a samozřejmě aby byly efektivní. Ingredience, které používáme, prochází několika typy různých testování tak, abychom se ujistili, že naše jsou skutečně ty nejlepší a můžeme 100% stát za svými produkty. V momentě, kdy už máme ingredience, pak záleží na tom, jaký typ produktu to bude. V jaké formě, jaký tvar balení bude mít a podobně.

Všechny testy probíhají ve vlastních laboratořích Mary Kay?

Ano a zároveň děláme i klinické studie a klinické testování proto, abychom zaručili že produkty poskytnou efekty, které slibujeme. Děláme i panelové diskuze se zákazníky, aby měli možnost otestovat složení a to, jak produkt vypadá a zároveň i jaký z něho mají pocit. Pocitové testování je velmi důležité, abychom dosáhli pocitu, který je pro zákazníky příjemný.

Provádíte i testy na obalové materiály produktu?

Ano také. V momentě, kdy si určíme podobu balení, testujeme zda dané složení produktů je kompatibilní s primárním obalem. A zároveň je potřeba si uvědomit, že prodáváme produkty globálně. Naše produkty cestují různými způsoby dopravy. Provádíme testy stability, právě proto, že se produkty převážejí v různých dopravních prostředích. Je velmi důležité, aby naše produkty byly stabilní po celou dobu, co jsou určené ke spotřebě. Kvalita našich produktu je skutečně na prvním místě.

Jak dlouho tento proces trvá?

Velmi záleží na tom, jak komplexní daný produkt je. Minimální doba je rok, ale spíše se bavíme o 4 až 5 letech, než se vytvoří nový produkt.

Inspirujete se nebo zohledňujete při vývoji nových produktů i trendy v oblasti péče o pleť?

V rámci vývoje nových produktů hrají trendy velmi důležitou roli. Právě to, že proces trvá delší dobu, neustále vyhodnocujeme a znovu se díváme na trendy, jestli stále s daným produktem budeme aktuální. Je to velmi komplexní proces. Takže to není tak, že bychom viděli nějaký trend a na to navazovali jeden produkt. Je to mezi sebou propojené. Pro mě osobně je inovace vlastně inspirace. A inspiraci získáváme naprosto odevšad mimo jiné i z ostatních průmyslů a odvětví.

Nejnovějši inovací mezi produkty Mary Kay® jsou jistě produkty řadu Mary Kay®Clinical Solutions®. Můžete nám odhalit jejich příběh?

Z těchto produktů jsem opravdu velmi nadšená především z našich úžasných supersér. Mary Kay Clinical Solutions® Sada byla pro nás vstupem na pole dermokosmetiky. Těmito kosmetickými produkty jsme chtěli přinést medicínské efekty péče o pleť každé ženě domů.

V nabídce máme již i čtyři superséra z této řady, co je na nich speciálního a jedinečného?

Superséra jsou speciálně zaměřená na konkrétní problém pleti. Obsahují jen několik ingrediencí, ale ve vysoké koncentraci. Mají velmi specifické benefity pro naši pleť stejně jako celá řada Mary Kay Clinical Solutions® pomáhají k tomu, aby doplnily vaší péči o pleť. Nezaměňujete produkt za produkt, tato řada je péče navíc. Zatímco séra dodávají rozšířenější benefity pro pleť a mají větší skupinu klasických ingrediencí, superséra působí na daný problém – doplnění hydratace, minimalizace vrásek, rozjasnění nebo obnovení pleti.

Jak probíhal vývoj těchto supersér?

Bylo to úžasné! A je úžasné, že jako vědkyně mám možnost vyzkoušet téměř jako první veškeré produkty, které vytváříme. Pro nás bylo při vývoji těchto produktů velmi důležité, abychom mohli přinést vysoce efektivní produkty pro každou ženu.

Na vývoji této řady jsme spolupracovali i s externími dermatology. Můžete si všimnout, že Mary Kay Clinical Solutions® se zobrazuje s černou pečetí, která označuje, že tyto produkty byly testovány, ověřeny a validovány nezávislými experty z oblasti dermatologie. Tuto pečeť jsme získaly tak, že jsme spolupracovali s externími dermatology, kterým jsme představili tyto produkty, aby je mohli vyhodnotit jako velmi kvalitní a vysoce účinné produkty.

Dr. Lucy Gildea Ph. D. ředitelka pro inovace, výzkum a produkty Mary Kay

Mockrát děkujeme a na závěr máme pro vás poslední otázku: Které kosmetické produkty Mary Kay® jsou vaše oblíbené?

Všechno, co dávám na pleť, je čistě Mary Kay. Péče o pleť, vůně, ale i make-up je všechno Mary Kay. Dokonce jsem produkty Mary Kay® začala používat 6 měsíců před tím, než jsem do Mary Kay nastoupila. A nenajdete ani v mé koupelně, ani v mé kabelce nic, co není Mary Kay.

Dr. Lucy Gildea při návštěvě pobočky české a slovenské Mary Kay poskytla exkluzivní a velice zajímavé rozhovory nejen o své práci pro magazíny Forbes a EMMA.